torsdag, november 02, 2006

Om hur jag blev en råtta

Efter gårdagens tysta dispyt gällande vintersemestrar och musikval hade både jag och Golfproffset öronsnäckor med oss idag. Samtal uppkom endast vid oklarheter gällande arbetsuppgifterna, och eftersom våra sysslor är helt omöjliga att missuppfatta pratade vi inte alls förren det var dags att gå hem. Då droppade Golfproffset den briljanta idén att vi borde börja en halvtimme tidigare nästkommande dag, för då skulle vi bli färdiga med kalsongkartongerna lite tidigare och följaktligen komma hem innan mörkret fallit. Till skillnad från Golfproffset var jag fortfarande vid mina sinnes fulla bruk och påpekade den fysiska omöjligheten i att hinna packa om samtliga återstående kalsingar redan imorgon. Golfproffset vek sig alltjämt inte och eftersom han kör bilen kommer jag imorgon att arbeta gratis i 30 minuter.

Tidigare under dagen hade ett fantastiskt skådespel och en kulturell ritual spelats upp framför mina ögon. Faktum är att jag faktiskt deltog själv eftersom jag tyckte det verkade vara trivsamt med lite rundpingis på eftermiddagsrasten. Nu var detta dock inte någon sammankomst där sociala band knöts, detta var blodigt allvar, och förmodligen ett sätt att klättra i hierarikin.

Med blodsprängda ögon och gårdagens skäggstubb sprang Lagerråttorna ivrigt runt pingisbordet och viftade med sina rack. Könsord och svordomar avlossades varje gång någon slog en för lång backhandloop. När regelvidrigheter misstänktes tillfrågades Äldsteråttan som troligtvis spelat rundpingis på daglig basis sedan industrialiseringen tog fart. Därefter höll alla med om domslutet förutom den som drabbades av det samma.

Med stora ögon betraktade jag sedan hur Segrarråttan tog emot sitt pris i form av ett uppsvällt ego efter en kamratlig applåd. Därefter kröp Förloraråttorna hemåt. Och jag såg i deras ögon hur de längtade efter morgondagen, för då kanske det är deras tur.

För den som undrar hur det gick för mig kan jag meddela att om det inte hade varit för den där ##¤¤#¤&/&(!!#]](//&"&%¤%#¤"¤" bollen så hade JAG vunnit! Imorgon ska jag spöa skiten ur allihop.

Inga kommentarer: