tisdag, november 21, 2006

Om min framtid

Nästa år går Sagan om Ringen-triologin upp som musikal på London Royal Theatre. Castingen är i det närmaste klar, men det finns fortfarande några lediga tjänster i ensemblen, och dessa roller är helt uppenbart som gjorda för mig. I alla fall enligt det senaste numret av Rocky.

"För tillfället eftersöks Hobbits. /.../De sökande får inte vara längre än 170 cm och ska kunna sjunga två sånger. Håriga fötter och tår är en fördel."

Till följd av politisk övertygelse är jag helt ointresserad av både Tolkiens böcker och Jacksons filmer, men in the name of living art I'm prepared to give up on all my principles. Frågan är bara vilka två sånger jag nu ska lära mig utantill. Duger "Silhouhette" med Fibes, Oh Fibes! och "Being Boring" med Pet Shop Boys, eller?

3 kommentarer:

Lisa sa...

Berätta mer om den politiska övertygelsen...

Sisyfos the Pusherman sa...

Hur kan man vara emot Sagan om Ringen av politisk övertygelse? Vore kul med en motivering!

Anders sa...

Det tog drygt två år, men nu har jag äntligen lyckats få ut dessa två kommentarer i cyberrymden., härligt!

Att av politisk övertygelse inte gilla Sagan om Ringen låter kanske lite väl magstarkt, men episka dramer om heder och ära säger mig så lite. Eller så är det en skyddsmelanism. För mig räcker det med att formligen drunkna i skuld och skam till vardags. Mitt humör behöver inte få den himmelska moralen nerkörd i halsen.