fredag, december 14, 2007

Om att inte huka för sanningen


Jag gillar Leif GW Persson. Han debatterar aktivt mot påståendet att Christer Pettersson skulle ha skjutit Olof Palme. Och jag minns att han en gång gjorde ett vansinnigt roligt uttalande i Efterlyst.

Ett medelålders par från Frankrike var på husbilssemester i Sverige. En dag påträffades hustrun ihjälslagen, mannen och husbilen var däremot spårlöst försvunna. Leif GW Persson presenterade den enda möjliga lösningen på mordfallet med följande ord: "Ja, det är ju bara att hitta gubben så har vi löst det här fallet. Jag menar, det är ju helt uppenbart att han har tröttnat på kärringen och slagit ihjäl henne."

Nu ska jag fortsätta läsa "Mörkläggning". Den handlar om att Olof Palme knappast blev skjuten av vare sig Christer Pettersson eller Ted Gärdestad.

1 kommentar:

Totte da Housecat sa...

"Jag har vunnit 100 miljoner på aktier och sen har jag förlorat 80 och festat bort 20." - Leif GW