söndag, september 28, 2008

Om hemtrevlighet

Nej, P3 är nog ingenting för mig. P4 har varit och P4 skola förbli. Efter Tre, Radiosporten, Ring Så Spelar Vi, Karlavagnen; nybryggt kaffe, halvtidsresultat, småprat om vädret, lastbilschaufförer längs vägarna. Som att andas, komma hem.

Men jag kommer aldrig förlika mig med att lyssna på Radio Göteborg, lokalnyheter på etergöteborgska angår inte mig, Radio Jönköping känns tryggare. Förhållandet är däremot omvänt när jag befinner mig på respektive städers centralstationer. Göteborgs Central känns mycket bättre än Jönköpings dito, gatusmåländska angår inte mig.

5 kommentarer:

Anneli sa...

Jönköpings Central är nu dessutom bemängd med råttor (enligt lokalnyheterna på tv4) vilket väl ger ännu ett pluspoäng till GBG-varianten.

Kristina sa...

Sista spillran av Per Albin och kokkaffe är lokalradion vågar man hävda.

http://www.youtube.com/watch?v=X-vwl8Qq--I

Anders sa...

råttor?! allt har blivit så smutsigt, usch!

haha, per-albin, allas vår fader. men han var ju inte obama i talarstolen, om man säger.

Kristina sa...

Det må ligga sanning i det, men nu är Per Albin immun mot jämförelser med pajasar av det slaget. Detta av den enkla anledningen att han trillade av pinn på en hållplats medan han väntade på spårvagnen. Och sådan kuriosa tjänar syftet att skilja en oklanderlig statsman från en pajas.

Kristina sa...

Statsmannaämbetet kan också ta sig uttryck i hur man väljer att inreda sitt vardagsrum.

Se på Sarah Palin:

http://farm4.static.flickr.com/3058/2896760619_d71406f39e.jpg?v=0