tisdag, januari 27, 2009

Om den freudianska rättvisan

Agnes låter hälsa att de fnitterhurtiga hälsobloggarna faktiskt kan stoppa upp sin förbannade tofuyoghurt i röven och sedan drömma ljuvt om sin lika förbannade IKEA-katalog. Tänk om man vore så lyckligt lottad. Att man fick drömma om IKEA-katalogen.

Istället drömde jag inatt att jag blev påprackad en ny mobiltelefon. Det var en kille på gatan som kom fram och tjatade. Argumentet var att Dogge Doggelito en gång hade ägt den. Jag köpte. Tusen pix. En stund senare sökte samma snubbe upp mig igen. Då ville han ha tillbaka telefonen. Men han vägrade lämna tillbaka mina pengar! Till slut lyckades jag förhandla till mig 600 kr i utbyte mot telefonen.

Bra affär.

2 kommentarer:

Totte da Housecat sa...

Mina drömmar (de på natten när jag sover) är alltid osammanhängande och konstiga men den här drömmen skulle ju kunna vara ett avsnitt av Seinfeld. 400 i ren förlust.

IngoKajMatz sa...

Hahaha... Men 400 skulle det väl vara värt att hyra Dogges telefon en stund?