måndag, februari 23, 2009

Om bevingade ord

Somliga av oss tror inte på Facebook. Men det gör jag. Detta världsomspännande, finmaskiga nät av relationer är fullt av värdefull information med vilken man kan förkovra sina kunskapstörstande sinnen. Nygamla bekanta poppar upp som svampar ur jorden. Man lär känna varandra på nytt. Man får ta del av de nygamla bekantas favoritcitat. Perspektiv på tillvaron uppstår.

Utan Facebook hade jag exempelvis inte kommit över följande fantastiska piece of autobiographical literature, författat av Magdalena Graaf-maken, Let's Dance-deltagaren, livskonstnären och fotbollsmålvakten Magnus Hedman.
"Många människor säger att idrottsmän och -kvinnor går ner sig efter karriären för att de saknar uppmärksamheten. Jag tror snarare att det är det att du ska bli ”vanlig” som kan vara det största problemet."
Äntligen känns det bättre. Jag ser ljuset i tunneln. Förstår hur framtida problem ska tacklas. Ahh, livet! Tack, Magnus Hedman. Tack!

1 kommentar:

IngoKajMatz sa...

Denne Magnus Hedman. Jag frågar mig om det är något han inte kan eller klarar av? Jag tvivlar.
Jag ilar till min lokale bokhandlare i hopp om att få ett tag i ett exemplar.