söndag, september 06, 2009

Om internet som källa till osunda aggressioner

Folk är verkligen helt dumma i huvudet. Detta är ett faktum som slår mig i hjärnbarken varenda eviga dag. Särskilt när man dagligen tvingas läsa bostadsannonser på Blocket. Människor har så konstiga kravbilder på den de kan tänka sig att dela boende med. Nedan följer ett oredigerat exempel.
Hej jag heter Patrik och jag bor i en stor etta i centrala Göteborg/ majorna. jag söker en inne boende i min etta skall skaffa en bäddsoffa. söker en snäll och ordningsam tjej hellst studerande. jag jobbar helt tid men håller påatt pluggaa upp mina ämnen för jag skall försöka komma in på polishögskolan. bara tjejer får söka för dom sköter sig bättre än killar gillar inte när det stökigt.
Det är så klart djupt stötande att Patrik över huvud taget tillåts ha en lägenhet, han kan ju helt uppenbart ingenting om vare sig stavning, stor bokstav eller meningsbyggnad. Han förefaller dessutom vara helt bakom flötet i genusfrågan. För denna okunskap skola han förhoppningsvis bli straffad i det upplysta Majorna. Om inte annat kommer hans erbarmliga annons att besvaras med tystnad, för ingen kvinna (eller man) kan väl vara så desperat att hon eller han utsätter sig för att dela 43 kvadrat med en sådan uppenbar idiot.

Jaja.

Folk har tydligen blivit författare genom att samla ihop uppklistrade lappar, så nu har jag idén till min egen coffee table-book spikad. Låt vara att texterna aldrig kommer hamna inom pärmar, uthängda ska dessa knäppgökar bli. Det finns ju en hemsida som hänger ut före detta pedofiler, så detta grepp får ses som relativt harmlöst.

Nu börjar vi.

Fotnot: Patrik nås på Patrik_t_85@hotmail.com.

3 kommentarer:

kristoffer sa...

Äntligen tillbaks!

Agnes sa...

Instämmer. Svara på mitt sms om lägenheten.

Kristina sa...

Ja! Äntligen! Näthatarblogg!