onsdag, juli 14, 2010

Om ekorrhjulet

Jag läser igenom mina gamla blogginlägg med jämna mellanrum. Ja, jag vet, men jag tycker om att förundras över hur jävla smart jag kan vara ibland. Sedan, i samma ögonblick faktiskt, inser jag att denna form av onani i slutändan kommer att göra mig mycket mycket korkad och mycket mycket missnöjd. Då läser jag om mina smarta inlägg en gång till, en sista gång liksom. Eftersom det alltid är natt när detta inträffar lägger jag mig därefter på sängen för att somna. Innan jag somnar är jag övertygad om att jag nu har skrivit mitt sista blogginlägg, att det nu har gått för långt och att jag inte vill sluta som de författare och rockstjärnor som bara har sig själva och sina egna alster i skallen när de sätter sig ner för att göra något nytt, något "nytt". Morgonen efter vaknar jag och tänker att jag måste göra något åt denna skrattretande allvarsamhet. Kanske om jag reser bort, eller varför inte hem, till farmor exempelvis. Kanske om jag lär mig piano, judo, trädgårdsarbete. Eller kanske om jag bara slänger ut datorn genom fönstret. Då, kanske. Sedan blir det natt igen.

Inga kommentarer: